Als er iets ‘killing’ is voor je creativiteit dan is het wel het moeten verdienen van geld. Het beïnvloedt je keuzes, werkwijze en resultaat.

Begrijp me goed, wij zijn geen zweverige kunstenaars die leven van de liefde. Wij hebben ook een hypotheek en boodschappen die betaald moeten worden. Maar als je ruim 25 jaar meedraait in de wereld van reclame, marketing en communicatie dan heb je heel wat fases voorbij zien komen. Het snel groeien van bedrijven waardoor de vaste lasten in no time de pan uit rijzen. Waarna de worsteling begint om voldoende werk binnen te halen om deze kosten te dekken. Creatieve bedrijven werden reclamefabrieken. En zonder creativiteit is het een enkele reis naar nergens. “Been there done that.” 

De kunst is om te blijven doen waar je goed in bent, de verleidingen van ‘easy money’ te weerstaan en zo plezier te houden in je werk.

Moet een creative dan per definitie een ‘lone wolf’ zijn? Zeker niet. Niets is mooier dan samenwerken en met elkaar iets moois te creëren, maar het is ook heerlijk om daarna zonder verplichtingen weer je eigen weg in te slaan.

Dit houdt je flexibel en vrij. En dan sta je soms zelf versteld van de bijzondere projecten waar je in betrokken wordt.

working the BGE

Alleen reis je sneller, maar samen kom je verder.

News